Izvēlne

Blogi

23 09 2017

Tuvāka iepazīšanās ar eliptiskajiem trenažieriem

Nepielūdzami tuvojas vasara, un daudzi aizdomājas par ķermeņa līnijām un dažiem ziemā pieaugušajiem ...

23 09 2017

Kas jāzina par ilgstošas ​​darbības mēslojumu?

​Savā dārzā vai dobē audzētie dārzeņi vienmēr garšos labāk, būs saldāki un veselīgāki, jo mēs lielis...

23 09 2017

Iekārtojam māju: priekšnama mēbeļu plānošanas vadlīnijas

Cilvēka smadzenes darbojas diezgan vienkārši. Par jaunu pirmo reizi redzētu vietu viedoklis rodas da...

23 09 2017

Dārznieka padomi pavasara mulčēšanai

Pretēji ierastajam uzskatam mulča un dekoratīvās šķembas tiešām nav jautājums par skaistumu – tās ve...

23 09 2017

Staigulīši, šūpolītes lēkāšanai un citas preces mazuļiem – ieguvums vai kaitējums?

Mūsdienās preces mazuļiem var patiesi lepoties ar milzīgi lielu un daudzveidīgu klāstu, tādēļ vecāki...

23 09 2017

Kas jāņem vērā, iekārtojot guļamistabu?

Guļamistaba ir viena no galvenajām telpām, kur pavadām savas dzīves lielāko daļu, šeit sākas ikviena...

23 09 2017

Kā atradināt savu suni no priekšmetu graušanas?

Visdrīzāk ikviens suņu saimnieks vismaz reizi mūžā ir atradis sagrauztas kurpes vai cimdus. Daži suņ...

Gatavojamies pavasarim: kā izvēlēties velosipēdu?

Velosipēds – visekonomiskākais un ekoloģiski tīrākais pārvietošanās līdzeklis visā pasaulē. Turklāt kineziterapijas speciālisti apgalvo, ka braukt ar velosipēdu ir ne tikai patīkami, bet arī veselīgi: pieaug izturība, uzlabojas sirds un plaušu darbība, nostiprinās ķermeņa apakšdaļas muskuļi, bet patīkamās sajūtas nomāc stresu.

Velosipēda veids – atbilstoši individuālajām vajadzībām

Šobrīd mums ir milzīga velosipēdu izvēle, tāpēc izvēlēties „to vienīgo” ir grūts uzdevums. Pirms jauna velosipēda pirkšanas speciālisti iesaka godīgi atbildēt uz šādiem jautājumiem: kāpēc man vajadzīgs velosipēds?; cik bieži es plānoju ar to braukt?; uz kurieni esmu iecerējis ar to braukt? Atbildot uz šiem vienkāršajiem, bet ļoti svarīgajiem jautājumiem, būs daudz vienkāršāk izlemt, kāda veida velosipēds Jums vajadzīgs.

  • Hibrīda velosipēdi ar savu dizainu un īpatnībām nedaudz atgādina kalnu velosipēdus, ar tiem var braukt praktiski visur, izņemot grūti caurejamus bezceļus;
  • Šosejas velosipēdi – īpaši ātru un sporta velosipēdu veids, kas atšķiras ar īpaši šaurām riepām. Šī veida velosipēdi piemēroti, lai ātri pārvietotos pa šoseju vai citu līdzenu segumu;
  • Tūrisma velosipēdi ir ideāli piemēroti braucieniem dabā, ceļam uz darbu, velosipēdu pārgājieniem. Ar tiem var pārvietoties kurp vien vēlaties – galvenais, lai tur būtu taciņas un ceļi;
  • Pilsētas velosipēdi paredzēti, lai pārvietotos pa cietu ceļa segumu, to īpašā īpašība FF – ērta uzsēšanās un ērtāks sēdeklis. Turklāt pie tiem bieži vien tiek piestiprināti groziņi, spoguļi un citi aksesuāri, kas nepieciešami pilsētas ielās.
  • Kalnu velosipēdi paredzēti, lai pārvietotos kalnu apvidū un pa bezceļiem. Taisnību sakot, tiem nav pārāk ērts sēdeklis, bet, braucot pa grūti pārvaramu ceļu, diezin vai nāksies sēdēt pārāk ilgi.

Tādējādi katrs velosipēdists var atrast velosipēdu, kas optimālāk atbilst viņa vajadzībām. Tomēr velosipēda veids nepavisam nav vienīgais kritērijs, kam būtu jānosaka Jūsu izvēle.

Velosipēda rāmis: materiāls un forma

Velosipēda rāmis – viens no svarīgākajiem komponentiem, kas ietekmē prieku par pastaigu ar velosipēdu un velosipēda kvalitāti. Šobrīd velosipēdu rāmjus ražo no tērauda, titāna, alumīnija, karbona un citiem materiāliem, tāpēc ir dabiski, ka tik plašs sortiments var sarežģīt izvēli. Pēc Latvijā lielākā elektroniskā veikala 220.lv ekspertu vārdiem velosipēda rāmja izvēli jāietekmē tam, kādiem nolūkiem velosipēds tiek iegādāts.

Izvēloties rāmi, var orientēties uz jau stabilām un laika pārbaudītām tradīcijām. Piemēram, kalnu velosipēdiem parasti tiek izmantots stiprais alumīnija rāmis, kura mērķis - izturēt lielas slodzes un pārvarēt komplicētas trases. Tostarp alumīnija velosipēda rāmis praktiski netiek izmantots šosejas velosipēdos, jo tas ir pārāk smags, šeit pārsvarā ir plānais tērauda vai titāna rāmis, kas velosipēdistam ļauj ātrāk un vienkāršāk pārvarēt pat visgarākās distances, piemēram, 200 km dienā un pat garākas. Velosipēda rāmis no oglekļa šķiedras tiek izmantots gan pilsētas, gan šosejas, gan kalnu velosipēdam, bet diemžēl nevar apgalvot, ka tas ir vislabākais materiāls, no kura tiek ražoti velosipēdu rāmji. Oglekļa šķiedras rāmis piemērots tad, kad vajadzīgs ļoti viegls un stiprs velosipēds.

Bez tam velosipēda rāmja izvēle atkarīga arī no velosipēdista braukšanas stila: mierīgai, ikdienas lietošanai 220.lv eksperti iesaka izvēlēties alumīnija vai tērauda velosipēda rāmi, ja velosipēdista braukšanas stils ir diezgan agresīvs, arī ideāls būs alumīnija rāmis, īpaši tajos gadījumos, kad velosipēdam ir arī amortizējošie spieķi. 

Velosipēda rāmja īpašības ietekmē ne tikai materiāli, no kuriem tas izgatavots, bet arī konstrukcija. Rāmja tradicionālā konstrukcija sastāv no diviem trīsstūriem, taču daži velosipēdu ražotāji pastāvīgi veic izmēģinājumus un cenšas mainīt šo konstrukciju. Tomēr paruna, kas vēsta, ka velosipēdu otrreiz nevar izgudrot, lieliski atbilst pašreizējai situācijai – izmēģinājumi, kas vērsti uz rāmja konstrukcijas izmaiņām, nav nesuši nekādu labumu. Tādējādi velosipēda rāmja bāzes konstrukcija pēdējās simtgades laikā praktiski nav mainījusies. Uzlabojušies tikai materiāli, pilnveidojušās tehnoloģijas, kuras radikāli paaugstinājušas mūsdienu velosipēdu izturību un drošumu.

Dilemma: standarta, disku vai hidrauliskās bremzes?

Kvalitatīvas velosipēda bremzes – tā ir drošība un garantija, kas ekstremālās situācijās var glābt dzīvību. Tāpēc nav nekā pārsteidzoša, ka gan pieredzējis, gan nākamais velosipēdists bieži aizdomājas, kādas bremzes ir labākas: disku, hidrauliskās vai standarta (nospiežamas sviras, kas atrodas uz velosipēda stūres, savelk metāla trosi un uzspiež uz bremzēm).

Disku bremzes labāk bremzē, tās ir universālākas nekā standarta bremzes, jo brauktuves segums un laika apstākļi tās nekādā veidā neietekmē. Piemēram, standarta bremzēm ir svarīgi, lai rats būtu tīrs, nenotraipīts ar smērvielu un citiem netīrumiem, pretējā gadījumā bremzes klucis vienkārši izslīdēs caur ratu un bremze būs neefektīva.

Hidrauliskās bremzes ir visefektīvākās. Hidraulisko bremžu darbības princips nedaudz atgādina mopēda vai automobiļa bremzes – nospiežot sviru, caurulītē esošais šķidrums izgrūž virzuļus, kas nospiež disku. Tiesa, hidrauliskās bremzes nav ļoti lētas, no otras puses, tām nav vajadzīga īpaša apkope un tās daudz retāk bojājas. Visbeidzot, būtu jāatceras, ka neatkarīgi no tā, kādas bremzes Jūs esat izvēlējies, tās vienmēr ir jāaprūpē, jātīra un jāpārbauda bremzēšanas efektivitāte.

Velosipēda izmēra izvēle

Pašreiz pastāv liels daudzums velosipēda izmēra noteikšanas formulu. Vienas no tām prasa īpaši sarežģītus risinājumus, citas – vienkāršotus, bet formulas – tie ir tikai matemātiski aprēķini, kas nevar novērtēt velosipēdista ieradumus, viņa braukšanas stilu un individuālos anatomiskos raksturlielumus. Tāpēc no šīm formulām principā ir maz labuma. Personīgā pieredze – vienīgais pareizais risinājums, taču, ja pēdējais velosipēds, kas Jums ir bijis, - tas ir trīsritenis, vajadzīgs atskaites punkts, vai nav tiesa?

Nolieciet velosipēdu, nostājieties tam blakus, ja velosipēda rāmja stienis, kas atrodas zem sēdekļa, atrodas gurnu līmenī un augstāk, tad velosipēds ir pārāk liels; ja iet pa gurnu centru, tad pārāk mazs; ja starpenes līmenī – izmērs ir labs. Tas ir pats vienkāršākais veids, kā noteikt, vai velosipēda augstums ir atbilstošs. Tostarp, ja Jūs pērkat velosipēdu internetā, Jums nāksies noteikt savus izmērus. Turklāt nevajadzētu aizmirst pievērst uzmanību arī tam, kādai svara kategorijai velosipēds ir pieskaitīts.

Gadījumā, ja Jūs neesat pārliecināts par to, kāds velosipēds Jums vajadzīgs, konsultējieties pie profesionāļiem. Uzklausot Jūsu vajadzības, viņi vienmēr piedāvās Jums optimāli piemērotu velosipēdu. 

Pigu grupa:
Internetinė parduotuvė E pood

© 2003-2017 SIA „Pigu Latvia“ | 220.lv ™
Bez SIA „Pigu Latvia“ atļaujas aizliegts kopēt un izplatīt mājas lapā iekļauto informāciju.