Noderīgi padomi

Kā izvēlēties smaržas internetā?

Plaša smaržu izvēle
04 02 2021
plasa smarzu izvele interneta

Viss ir vienkārši, kad Jūsu iecienītākais aromāts kādu laiku jau ir pārbaudīts un uz Jūsu mājām vairs nedodas tikai pirmā uzkrītošā smaržu pudelīte. Bet, ja pēkšņi vēlaties izvairīties no vienmuļības un izvēlēties kaut ko jaunu un atšķirīgu, vai arī, ja tā ir dāvana mīļotajam cilvēkam, kā atrast vajadzīgo?

Smaržu izvēle, šķiet, ir deguna darbs, bet kā nepazust patiesajā aromātu pārpilnībā? Un vai tiešām tas, ko Jūs pasmaržojāt veikalā, pārnākot mājās, joprojām smaržos un liksies pievilcīgs? Mēs iesakām neuztraukties par saviem jaukajiem deguniem, klīstot aromātu jūrā vai izvēloties smaržas atbilstoši horoskopa zīmei, bet pievērsiet uzmanību būtiskākajiem noteikumiem un nedaudz ikdienišķai informācijai parfimērijas aprakstā, kā arī padomājiet par jaunā aromāta nolūku un pielietojumu.

Atcerēsimies leģendāro Koko Šaneles frāzi, ka smaržas iepazīstina ar sievieti, kad viņa ienāk, un atgādina par viņu, kad viņa aiziet, tāpēc īpaši svarīgi ir arī tas, kādam nolūkam mēs meklējam jaunu aromātu – katrai dienai, darbam vai svētku vakaram, bet varbūt jaunais aromāts vajadzīgs brīvajam laikam vai atvaļinājumam? Ja pievieno nedaudz fantāzijas, tad arī var saprast - vai aprakstītais aromāts būs piemērots jūsu imidžam vai cita cilvēka imidžam, vecumam, temperamentam, videi.

popularakas smarzas sievietem un viriesiem

Smaržu stiprums

Tie ir PP, EDP, EDT, EDC. Šīs abreviatūras norāda smaržu koncentrācijas stiprumu (t.i., aromātisko vielu procentuālo daļu sastāvā). Bet tas, protams, vēsta mums par aromāta intensitāti un tā spēju noteiktu laiku saglabāties uz ādas.

  • PP smaržas (Pure Parfum) – tādu smaržu sastāvā ir 15-40% aromātisko savienojumu. To smarža būs īpaši spilgta un intensīva, tāpēc tās būs vairāk piemērotas vakaram vai īpašiem gadījumiem un cilvēkiem, kam patīk piesātinātas smaržas. PP tipa smaržas uz ādas saglabājas visilgāk – aptuveni 6 stundas. Atkarībā no tipa – tādu aromātu pēdas uz apģērba var saglabāties pat pāris nedēļas – tāpēc esiet uzmanīgi un nekļūdieties izvēloties!
  • EDP smaržas (Eau de Parfum) – tas ir parfimērijas ūdens, kurā aromātisko savienojumu koncentrācija ir nedaudz mazāka – 10-20%. Parfimērijas ūdeni ieteicams izmantot tad, kad vēlaties piesātinātāku, intensīvāku smaržu, piemēram, vakarā vai gada aukstajā laikā. Arī šīs smaržas paliek uz ādas diezgan ilgi – vidēji 3-5 stundas.
  • EDT smaržas (Eau de Toilette) – tas ir tualetes ūdens, kura sastāvā ir 5-15% aromātisko savienojumu. Tualetes ūdeni ir labi izmantot dienā, siltā laikā vai cilvēkiem, kam patīk svaigāki aromāti. Tualetes ūdens smarža jūtama 2-4 stundas.
  • EDC smaržas (Eau de Cologne) – tas ir „Ķelnes ūdens“ vai, kā mums pieņemts to saukt – odekolons. Tajā aromātiskos savienojumu ir vismazāk - 2–5 %. Odekolons izplata vieglu un svaigu smaržu, visbiežāk citrusaugļu, un uz ādas saglabājas līdz 2 stundām.

greznas smarzas pudelite

Par ko vēsta aromāta notis?

Apsverot, kā izvēlēties smaržas, aromāta notis ir viens no vissvarīgākajiem izvēles aspektiem. Aromātu kombinācija visbiežāk tiek attēlota kā piramīda, kas sastāv no augšējās, vidējās un pamata notīm. Katra no tām spēlē dažādas lomas vispārējā kontekstā:

  • Izsmidzinot smaržas, vispirms tiek sajustas smaržu augšējās notis. Lai gan tās ir jūtamas visīsāk (parasti no dažām minūtēm līdz pusstundai), tās rada pirmo - paliekošāko iespaidu par Jūsu smaržām. Parasti šī smarža ir viegi citrusaugļi, zāles, bergamote, ciedrs, lavanda, gardēnija, kanēlis vai krustnagliņas.
  • Augšējās notis pamazām pāriet uz vidējām notīm - intensīvākas un nedaudz smagākas, šīs notis nemainās gandrīz dažas stundas. To ekstrakcijai visbiežāk izmanto lavandas, rožu, jasmīna, krustnagliņas vai rapšu aromātus.
  • Smaržu piramīdas pamats sastāv no lēnām izplatītām aromāta notīm, kas visilgāk saglabājas uz ādas. Šķiet, ka pamata notis fiksē aromātu un palēnina augšējo un vidējo aromāta notu straujo izplatīšanos. Tās ir ambra, muskuss, sandalkoks, vaniļa.

dazadas smarzas ar dazadiem aromatiem

SVARĪGI! Nejauciet - izvēloties smaržas, pievērsiet uzmanību nevis pamata, bet gan vidējām notīm, jo ••tās ir smaržu kodols.

Smaržu klasifikācija

maržu klasifikācijas, ņemot vērā dominējošās aromātu notis, var būt daudzas, bet, diemžēl, vienotas klasifikācijas nav. Protams, smaržu iedalījums grupās pēc dominējošiem aromātiem (piem., citrusu, ziedu, šipra, austrumu, koksnes u.c.) palīdz orientēties smaržu pasaulē, bet vēl interesantāk ir tiem pievienot parfimērijas, psiholoģiskas idejas – kādam personības tipam vai dzīves tēlam smaržas var būt piemērotas.

  • Ziedu smaržas. Ziedu aromāti (roze, jasmīns, lavanda) ir bijuši populāri kopš seniem laikiem. Šie aromāti ir rotaļīgi un noslēpumaini, tie ir kā optimisma un mīlestības uzliesmojums, kas atklāj burvīgu šarmu, mudina uz spontanitāti, sniedz jautrību un brīvību, sola piedzīvojumus. Šīs smaržas ir paredzētas jautriem, bezrūpīgiem un elegantiem romantiķiem. Starp citu, šīm smaržām nav vecuma ierobežojuma, tās ir piemērotas gan jaunākiem, gan gados vecākiem cilvēkiem.

Ziedu smaržas sievietēm


Ziedu smaržas vīriešiem