Noderīgi padomi

Kā izvēlēties piemērotāko spēka trenažieri?

Kompleksie trenažieri plašā izvēlē
10 09 2021
sieviete majas apstaklos nodarbojas ar speka treniniem

Lai uzturētu sevi formā, nepieciešams gan veselīgs un pilnvērtīgs uzturs, gan arī fiziskas aktivitātes – šīs abas komponentes iet roku rokā. Vai ziniet, kā Jūsu ķermenim var palīdzēt spēka trenažieri? Noskaidrojiet to šajā bloga rakstā!

Spēka treniņi vs izturības treniņi

Treniņu veidi ir daudz un dažādi, taču lielāko daļu no tiem iespējams iedalīt divās frontēs – spēka un izturības treniņos. Kādas ir to galvenās atšķirības?

Izturības treniņi

Kā jau iespējams noprast pēc to nosaukuma, izturības treniņi, nodrošinot kardiovaskulāro slodzi, palīdz trenēt izturību, uzlabot sirdsdarbību, asinsriti, uzlabot miega kvalitāti, kā arī sniedz ķermenim enerģijas lādiņu. Turklāt – vai esiat dzirdējis par endorfīniem jeb laimes hormoniem? Izturības treniņu laikā, it īpaši – skrienot, izdalās šī maģiskā viela, kas cilvēkam liek justies laimīgam. Pie izturības treniņiem pieskaitāma arī peldēšana, airēšana, kalnu un šosejas riteņbraukšana, aerobika un dažādas deju nodarbības.

virietis peldbaseina nodarbojas ar profesionalo peldesanuvirietis ar kiveri galva brauc pa soseju ar sosejas riteni

Spēka treniņi

Spēka treniņu mērķis ir citādāks – likt strādāt muskuļiem un padarīt tos spēcīgākus. Starp citu – lai gan svara zaudēšanai parasti iesaka izturības treniņus, liela nozīme ir arī spēka treniņiem. Kāpēc? Pavisam vienkārši – jo vairāk muskuļu, jo vairāk tiek dedzinātas kalorijas (muskuļu “uzturēšanai” ķermenim jāpatērē vairāk enerģijas), kā arī šis treniņu veids uzlabo vielmaiņu. Spēka treniņiem iespējams izmantot gan pašam savu svaru, piemēram, veicot tā saukto pumpēšanos, tomēr, ja vēlaties spēka treniņiem pieiet nopietni, nepieciešami spēka trenažieri. Par to vairāk – raksta turpinājumā.

virietis majas apstaklos vingro ar hantelemsieviete majas taisa atspiesanas vingrinajumus

Trenažieru klāsts – ļoti plašs

Sākot ar hantelēm un beidzot ar daudzfunkcionāliem kompleksajiem trenažieriem – tik dažādi ir spēka trenažieri un aksesuāri. Taču, pirms iegādājies kādu no konkrētajiem trenažieriem, iepazīsties ar katra trenažiera/aksesuāra veidu un tā priekšrocībām.

Hanteles

Kurš gan vismaz dažas reizes mūžā nav izmantojis hanteles! Tām ir vairākas priekšrocības – pirmkārt, hanteles ir salīdzinoši lētas, un, otrkārt, to uzglabāšanai nav nepieciešama liela platība – vari tās paslēpt zem gultas, skapī vai ielikt istabas stūrī. Ja grasāties trenēties nopietni un arī pakāpeniski palielināt slodzi, iegādājieties hanteles ar vairākiem svaru diskiem, lai varētu pielāgot to svaru. Tomēr hantelēm ir kāds mīnuss – tās iespējams izmantot tikai ķermeņa augšdaļas trenēšanai.


Svarcelšanas stienis

Ja vēlaties lielāku slodzi un daudzveidīgākus treniņus, apdomājiet arī svarcelšanas stieņa iegādi – ar tā palīdzību iespējams veikt dažādus svarcelšanas vingrinājumus. Ja svarcelšanas stieni grasieties izmantot arī spiešanai guļus, noteikti iegādājies piemērotu svarcelšanas solu. Kā arī parūpējieties par to, lai zem svaru stieņa būtu aizsargpaklājs – tā izvairīsieties no sabojāta grīdas seguma, turklāt aizsargpaklājs grīdu pasargā arī no sviedru nonākšanas uz tās.


Vēdera preses soli

Ja Jums ir viens konkrēts mērķis – nodarboties tikai ar vēdera muskulatūras attīstīšanu, vēdera preses sols ir tieši tas, kas Jums nepieciešams. Taču neaizmirstiet, ka perfektas vēdera preses iegūšanai nepietiks tikai ar vienu vingrojuma veidu!

sieviete majas taisa vedera preses vingrinajumus

Treniņu soli

Treniņu sols jau ir nākamais līmenis – tas sniedz daudz plašākas treniņu iespējas, salīdzinot ar jau nosauktajām lietām. Taču treniņu soli ir ļoti daudzveidīgi, tāpēc, pirms veicat savu izvēli, noskaidrojiet, vai konkrētais modelis ļauj trenēt Jūsu interesējošās muskuļu grupas.