Servisa Apkalpošana

LŪDZU, ŅEMIET VĒRĀ, ka tiek mainīta servisa apkalpošana , lai nodrošinātu drošu klientu apkalpošanu:

  • Apstākļu dēļ remonta termiņus pašlaik ir grūti noteikt, un tie var būt garāki nekā parasti.
  • Ja pašreizējo apstākļu dēļ nav iespējams sniegt pēcpārdošanas apkalpošanu savlaicīgi, garantijas apkalpošanas laiks personai, kas sazināsies ar 220.lv, tiks pagarināts.
  1. Visām Interneta veikalā 220.lv piedāvātām precēm servisa apkalpošana tiek nodrošināta saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) normām. Pat ja ražotājs precei noteicis garantijas termiņu, kas mazāks par diviem gadiem, patērētājam ir tiesības vērsties ar prasījumu, par līgumam neatbilstošu preci 24 mēnešu laikā no pirkuma saņemšanas brīža.

  2. Pirms sākt iegādāto preci izmantot, lūdzam rūpīgi izlasīt preces lietošanas instrukciju un preci lietot tikai saskaņā ar tās ražotāja norādījumiem, atbilstoši preces īpašībām un paredzētajiem lietošanas mērķiem.

  3. Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem ir maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt Pircēja iespējas izmantot preci, Pircējs nevar prasīt līguma atcelšanu un naudas atmaksu.

  4. Lai saņemtu servisa apkalpošanas pakalpojumus, Pircējam nepieciešams saglabāt un uzrādīt pirkuma apliecinošu dokumentu (EKA čeku, preču pavadzīmi vai līzinga līgumu), kā arī nogādāt preci autorizētajā ražotāja vai izplatītāja servisa centrā vai Pārdevējam pilnā komplektācijā. Transporta izmaksas sedz Pircējs.

  5. Lai pieteiktu prasījumu par līgumam neatbilstošu preci vai pakalpojumu, nepieciešams uzrādīt pirkumu apliecinošu dokumentu (EKA čeku, preču pavadzīmi vai līzinga līgumu), kā arī nogādāt preci  pilnā komplektācijā Pārdevējam Ja prece ir lielgabarīta vai smagāka par 10 kg, preces nogādāšanu servisa centrā veic Pārdevējs vai, vienojoties par to ar Pārdevēju – Pircējs par Pārdevēja līdzekļiem.

  6. Servisa apkalpošana notiks ātrāk, ja nogādāsiet preci pilnā komplektācijā tieši autorizētajā ražotāja vai izplatītāja servisa centrā, bet varat vērsties arī Interneta veikala 220.lv servisa centrā Daugavgrīvas ielā 114, Rīgā, e-pasts: garantija@220.lv. Servisa centra darba laiks: darba dienās no 10:00 līdz 19:00, sestdien no 10:00 līdz 15:00, svētdien brīvs.

  7. Iesakām, pirms nodot servisa apkalpošanai datortehniku vai mobilo telefonu, parūpēties par tajā esošo datu saglabāšanu, izveidojot rezerves kopiju, jo servisa apkalpošanas laikā dati var tikt neatgriezeniski zaudēti. Garantijas servisa centri negarantē datu saglabāšanu.

  8. Datortehnikai un citām elektroniskām precēm servisa apkalpošanas laikā lūdzam saglabāt iepakojumu un pretenziju gadījumā preci iesniegt tās ražotāja oriģinālajā iepakojumā, lai izvairītos no mehānisku bojājumu nodarīšanas precei, kā rezultātā preces servisa apkalpošana var tikt zaudēta.

  9. Mehānismu tīrīšana neietilpst servisa apkalpošanas pakalpojumos. Šāds pakalpojums var tikt nodrošināts saskaņā ar klienta pieprasījumu, par atsevišķu samaksu.

  10. Preces komplektā ietilpstošajiem aksesuāriem, akumulatoriem, baterijām, savienojošiem vadiem, putekļu sūcēju maisiem un birstītēm, spuldzītēm, drošinātājiem un citiem komplektējošiem, kuri ekspluatācijas procesā nolietojas, ervisa apkalpošana netiek paredzēta, vai tā ir ierobežota.

  11. Gadījumos, kad preces servisa apkalpošana nav spēkā, bet klients atsakās no maksas remonta, tad klientam ir jāsedz diagnostikas izmaksas, un klients saņem Servisa centra slēdzienu par konstatētajiem bojājumiem. Ja klients piekrīt maksas remontam, tad diagnostikas izmaksas nav jāsedz. Ja klients piekrīt maksas remontam, jāiesniedz maksas remonta pieteikuma veidlapa. Servisa centram ir tiesības pieprasīt remontdarbu apmaksu pilnā mērā pirms maksas remonta sākšanas.

  12. Juridiskām personām, saistībā ar preces izmantošanu saimnieciskām vajadzībām, garantijas termiņš ir 12 mēneši.

Gadījumā, ja Preces kvalitāte neatbilst līgumam, Pircējam ir šādas tiesības saskaņā ar PTAL normām (Atgādinām, ka PTAL normas neattiecas uz gadījumiem, kad preci iegādājas juridiskas personas):

  1. Vispirms patērētājs ir tiesīgs prasīt neatbilstības novēršanu vai maiņu, izņemot, ja tas nav iespējams vai ir nesamērīgi; rada komersantiem izmaksas, kuras nav samērīgas salīdzinājumā ar citu līdzekli, ņemot vērā preces vērtību bez neatbilstības vai neatbilstības nozīmību vai arī alternatīvā līdzekļa izmantošana nerada patērētājam būtiskas neērtības.

  2. Maiņa un remonts ir veicams bez atlīdzības, saprātīgā termiņā, neradot neērtības patērētājam un ņemot vērā preces raksturu, kā arī paredzamo tās lietošanas nolūku.

  3. Citi prasījumi: cenas samazinājums vai līguma atcelšana, ja novērš neatbilstību vai neveic saprātīgā termiņā vai bez būtiskām neērtībām patērētājam.

  4. Var ņemt vērā nolietojuumu vai labumu, ko patērētājs ir guvis, lietojot preci, par apmēru pusēm ir jāvienojas.

Ja rodas strīds

Pusēm ir jāpanāk savstarpēja vienošanās par pieņemamāko risinājumu.

Ja tas neizdodas, tad jārīkojas pēc šādas shēmas (Lūdzu, skatīt zemāk).

Patērētājs rakstveidā vēršas pie komersanta, kuram pienākums izskatīt pieteikumu un atbildēt patērētājam ir 15 darbdienu laikā (agrāko 10 dienu laikā), ir pieejama pieteikuma forma.

Ja komersants nesniedz atbildi - uzskatāms, ka tas atsaka izpildīt patērētāja prasījumu.

Tālākie risinājumi

PTAC iesaiste strīda risināšanā un palīdzības procesā;

Izveidoti alternatīvi strīdus izskatīšanas mehānismi (Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombuds, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija vai cits).

PTAC izveidotā Patērētāju strīdu risināšanas komisija, kas tiks izveidota no 01.03.2016. un kuras lēmumi būs rekomendējoši.

- Lai pierādītu pušu viedokļa pamatotību, varēs izmantot dažādus līdzekļus, ne tikai ekspertīzes slēdzienu, kas pirms tam bija obligāts.

- PTAC vairs nepieņems saistošus lēmums individuālajās patērētāju lietās.

- Informācija par strīdu izšķiršanu tiešsaistē (SIT): Ja ir radusies problēma ar tiešsaistē nopirktu preci, klients var izmantot SIT platformu, lai iesniegtu sūdzību, ko izskatīs neatkarīga strīdu izšķiršanas struktūra. Links uz SIT platformu: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=LV


    
    

  • Papildus informāciju skatīt Patērētāju tiesību aizsardzības mājas lapā: www.ptac.gov.lv/lv


    Servisa apkalpošana nav spēkā, ja precei:

    1. ir mehāniski bojājumi, kas radušies klienta vainas dēļ,

    2. tiek konstatēts, ka bojāta preces ražotāja garantijas plombe, sērijas numurs, ir notikusi instrukcijai neatbilstoša iekļūšana izstrādājumā un/vai pircējs pats mēģinājis novērst bojājumu.

    3. ir bojājumi, kas radušies dabas stihiju, zibens, ugunsgrēka, plūdu u.c. rezultātā,

    4. ir bojājumi, kas radušies svešu priekšmetu, šķidrumu, kukaiņu u.t.t., iekļūšanas rezultātā, 5. ir bojājumi, kuru rašanās iemesls ir zemas kvalitātes ūdens (ar paaugstinātu kalcija, hlora, rūsas vai smilts saturu) izmantošana,

    5. ir bojājumi, kuru rašanās iemesls ir ķīmisku vielu iedarbība,

    6. ir bojājumi, kas radušies elektriskā sprieguma svārstību vai bojājumu gadījumā, komunikāciju un kabeļu parametru neatbilstības dēļ, kā arī citu sadzīves faktoru gadījumos (kvēpi, dūmi, putekļi, mitrums u.c.),

    7. bojājumi radušies tādēļ, ka prece netika lietota saskaņā ar tās lietošanas instrukciju, ka netika ievēroti preces uzglabāšanas un transportēšanas nosacījumi, kā arī gadījumos, kad izstrādājums netika uzstādīts atbilstoši instrukcijai,

    8. bojājumi radušies tādēļ, ka tā netiek izmantota paredzētajiem mērķiem vai sadzīves tehnika tiek izmantota profesionālā nolūkā,

    9. izmantoti nestandarta barošanas bloki, piederumi un rezerves daļas, kā arī izejmateriāli (kārtridži, toneri u.c.), ko ražotājs nav sertificējis lietošanai ar noteikto preci, un ja tas būs izraisījis šīs preces bojājumus,

    10. izmantota pirātiska vai neatbilstoša programmatūra (datortehnikā vai mobīlajā telefonā), 12. Nav veikta regulārā servisa apkope (attiecas uz precēm, kam tāda ir nepieciešama).