Autors: | Megan A. Sullivan |
Lapaspušu skaits: | 232 |
Izdošanas gads: | 2022 |
Preces ID: | 16537980 |
A timely reassessment of some of the most daring projects of abstraction from South America. Emphasizing the open-ended and self-critical nature of the projects of abstraction in South America from the 1930s through the mid-1960s, this important new volume focuses on the artistic practices of Joaquin Torres-Garcia, Tomas Maldonado, Alejandro Otero, and Lygia Clark. Megan A. Sullivan positions the adoption of modernist abstraction by South American artists as part of a larger critique of the economic and social transformations caused by Latin America's state-led programs of rapid industrialization. Sullivan thoughtfully explores the diverse ways this skepticism of modernization and social and political change was expressed. Ultimately, the book makes it clear that abstraction in South America was understood not as an artistic style to be followed but as a means to imagine a universalist mode of art, a catalyst for individual and collective agency, and a way to express a vision of a better future for South American society.
Preces ID: | 16537980 |
Kategorija: | Mākslas grāmatas |
Preču iepakojumu skaits: | 1 gab. |
Iepakojuma izmēri un svars (1): | 0,3 x 0,3 x 0,1 m, 0,2 kg |
Tips: | Lietišķā māksla |
Izdevniecība: | Yale University Press |
Izdošanas valoda: | Angļu |
Grāmatas vāku tips: | Cietie |
Formāts: | Tradicionālā grāmata |
Grāmatas fragments: | Nē |
Autors: | Megan A. Sullivan |
Lapaspušu skaits: | 232 |
Izdošanas gads: | 2022 |
Produktu attēliem ir ilustratīva nozīme un tie ir kā piemēri. Produkta aprakstā esošie video ir paredzēti tikai informatīviem nolūkiem, tāpēc tajos iekļautā informācija var atšķirties no paša produkta. Krāsas, piezīmes, parametri, izmēri, izmēri, funkcijas, un/vai jebkuras citas oriģinālo izstrādājumu īpašības var atšķirties no to faktiskā izskata, tāpēc, lūdzu, skatiet produkta specifikācijās norādīto produkta aprakstu.