Autors: | David Raizman |
Lapaspušu skaits: | 304 |
Izdošanas gads: | 2020 |
Preces ID: | 16274406 |
Reading Graphic Design History uses a series of key artifacts from the history of print culture in light of their specific historical contexts. It encourages the reader to look carefully and critically at print advertising, illustration, posters, magazine art direction and typography, often addressing issues of class, race and gender. David Raizman's innovative approach intentionally challenges the canon of graphic design history and various traditional understandings of graphic design. He re-examines 'icons' of graphic design in light of their local contexts, avoiding generalisation to explore underlying attitudes about various social issues. He encourages new ways of reading graphic design that take into account a broader context for graphic design activity, rather than broad views that discourage the understanding of difference and the means by which graphic design communicates cultural values. With a foreword by Steven Heller.
Preces ID: | 16274406 |
Kategorija: | Mākslas grāmatas |
Preču iepakojumu skaits: | 1 gab. |
Iepakojuma izmēri un svars (1): | 0,4 x 0,3 x 0,1 m, 0,65 kg |
Tips: | Dizains |
Izdevniecība: | Bloomsbury Publishing Plc |
Izdošanas valoda: | Angļu |
Grāmatas vāku tips: | Mīkstie |
Formāts: | Tradicionālā grāmata |
Grāmatas fragments: | Nē |
Autors: | David Raizman |
Lapaspušu skaits: | 304 |
Izdošanas gads: | 2020 |
Produktu attēliem ir ilustratīva nozīme un tie ir kā piemēri. Produkta aprakstā esošie video ir paredzēti tikai informatīviem nolūkiem, tāpēc tajos iekļautā informācija var atšķirties no paša produkta. Krāsas, piezīmes, parametri, izmēri, izmēri, funkcijas, un/vai jebkuras citas oriģinālo izstrādājumu īpašības var atšķirties no to faktiskā izskata, tāpēc, lūdzu, skatiet produkta specifikācijās norādīto produkta aprakstu.