
Pirmkārt, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) atgādina, ka no 1.decembra transportlīdzekļi Latvijā obligāti ir jāaprīko ar ziemas riepām. Likumi ir jāievēro un, lai braukšana ir droša jekuros laika apstākļos, iestājoties ziemai, šis nosacījums ir obligāts!
TOP piedāvājumi: Ziemas riepas
Otrkārt, riepu maiņa ir saistīta ar gaisa vai asfalta temperatūru, jo šī faktora izmaiņas var būtiski ietekmēt mašīnas vadītāja un pasažieru drošību. Un, kā mēs zinam, mūsu kontinentālā klimatā sezonālās svārstības ir ļoti ievērojamas. Vasaras riepas temperatūrā zem +7° C zaudē savu elastību un zūd riepu protektora saķere ar asfaltu. Tātad, braukt nav droši!
Materiāla deformācijas īpašības temperatūras ietekmē ir ietekmējošais un pats būtiskākais faktors riepām. Jo zemāka temperatūra, jo cietāka ir riepas gumija, kas samazina riepas saķeri ar asfaltu vai ceļu un tas savukārt nelabvēlīgi ietekmē vadāmību un bremzēšanu. Tajā pašā laikā kad temperatūra paaugstinās, palielinās saķere un ir lielāka riepas pretestība, un kā rezultātā, palielinās degvielas patēriņš un riepu nodilums.
Lai līdzsvarotu šos procesus, auto uzņēmumi ir izstrādājuši vasaras un ziemas riepas un tām ir atšķirīgs ķīmiskais sastāvs un protektora raksts.
TOP piedāvājumi: Vasaras riepas
Visseezonas riepas – riepas atšķiras pēc protektora raksta, gumijas sastāva, formas un izskata. Protektora raksts ir retāks, salīdzinot ar ziemas riepām, bet gumija nav tik mīksta kā vasaras riepām. Tomēr vissezonas riepas parasti ir veidotas vairāk līdzīgas ziemas riepām, nevis vasaras riepām. Vissezonas riepas var uzskatīt par kompromisu ziemas un vasaras riepu maiņai. Vissezonas riepas spēj nodrošināt labu saķeri uz sausa un slapja asfalta, bet pa slapju sniegu ar tām braukt ir ļoti grūti.
Riepu vidējais kalpošanas laiks ir 5 gadi. Pēc pieciem gadiem riepas ir cītīgi jāpārbauda un tas jādara regulāri (vienreiz gadā).
Riepu ražotāji parasti iesaka mainīt riepas pie vidējas diennakts temperatūras +7 ° C..