Noderīgi padomi

Kā izvēlēties smaržas internetā?

Izvēlēties smaržas
30 11 2018
plasa smarzu izvele interneta

Viss ir vienkārši, ja jūsu iecienītais aromāts jau ir izturējis laika pārbaudi, un jums uz mājām tiek piegādāts jau ne pirmais jūsu skatienam patīkams flakons. Bet, ja jūs vēlaties izrauties no monotonuma un izvēlēties kaut ko jaunu un citu, vai ja tā ir dāvana tuvam, mīļam cilvēkam – kā atrast to, kas vajadzīgs?

Šķiet, ka smaržu izvēle ir deguna pārziņā, bet kā neapmaldīties plašajā aromātu klāstā? Un vai patiešām tas, ko jūs pasmaržojāt veikalā, mājās smaržos tikpat pievilcīgi? Iesakām nenogurdināt savus mīlīgos deguntiņus aromātu jūrā vai izvēloties smaržas pēc zodiaka zīmēm, bet pievērst uzmanību galvenajiem noteikumiem un nedaudz piezemētākai informācijai smaržu aprakstā, kā arī padomāt, kam būs paredzēts jaunais aromāts.

Atcerēsimies leģendāro Koko Šaneles frāzi, ka smaržas iepazīstina ar sievieti, kad viņa ienāk, un atgādina par viņu, kad viņa aiziet, tāpēc īpaši svarīgi ir arī tas, kādam nolūkam mēs meklējam jaunu aromātu – katrai dienai, darbam vai svētku vakaram, bet varbūt jaunais aromāts vajadzīgs brīvajam laikam vai atvaļinājumam? Ja pievieno nedaudz fantāzijas, tad arī var saprast - vai aprakstītais aromāts būs piemērots jūsu imidžam vai cita cilvēka imidžam, vecumam, temperamentam, videi.

Smaržu stiprums tiek norādīts ar burtu kodiem

Tie ir PPEDPEDTEDC. Šīs abreviatūras norāda smaržu koncentrācijas stiprumu (t.i., aromātisko vielu procentuālo daļu sastāvā). Bet tas, protams, vēsta mums par aromāta intensitāti un tā spēju noteiktu laiku saglabāties uz ādas.

  • PP (Pure Parfum) – tādu smaržu sastāvā ir 15-40% aromātisko savienojumu. To smarža būs īpaši spilgta un intensīva, tāpēc tās būs vairāk piemērotas vakaram vai īpašiem gadījumiem un cilvēkiem, kam patīk piesātinātas smaržas. PP tipa smaržas uz ādas saglabājas visilgāk – aptuveni 6 stundas. Atkarībā no tipa – tādu aromātu pēdas uz apģērba var saglabāties pat pāris nedēļas – tāpēc esiet uzmanīgi un nekļūdieties izvēloties!

​​​​​​​


  • EDP (Eau de Parfum) – tas ir parfimērijas ūdens, kurā aromātisko savienojumu koncentrācija ir nedaudz mazāka – 10-20%. Parfimērijas ūdeni ieteicams izmantot tad, kad vēlaties piesātinātāku, intensīvāku smaržu, piemēram, vakarā vai gada aukstajā laikā. Arī šīs smaržas paliek uz ādas diezgan ilgi – vidēji 3-5 stundas.

​​​​​​​


  • EDT (Eau de Toilette) – tas ir tualetes ūdens, kura sastāvā ir 5-15% aromātisko savienojumu. Tualetes ūdeni ir labi izmantot dienā, siltā laikā vai cilvēkiem, kam patīk svaigāki aromāti. Tualetes ūdens smarža jūtama 2-4 stundas.

​​​​​​​


  • EDC (Eau de Cologne) – tas ir „Ķelnes ūdens“ vai, kā mums pieņemts to saukt – odekolons.  Tajā aromātiskos savienojumu ir vismazāk - 2–5 %. Odekolons  izplata vieglu un svaigu smaržu, visbiežāk citrusaugļu, un uz ādas saglabājas līdz 2 stundām.

​​​​​​​


Bet cik smaržām būtu jābūt? Noteikti ne tikai vienam flakonam. Tāpat kā nav visiem gadījumiem piemērotu apavu, apģērba vai somu – tā arī smaržām ir jābūt dažādām: darbam, brīvajam laikam un sportam, vai īpaši svinīgiem gadījumiem.

Darbam birojā piemēroti ir klasiski, atturīgi, neitrāli aromāti – citiem vārdiem sakot – vieglāki aromāti, jo jūs taču nevēlaties kaitināt kolēģus? Darbam ideāli piemērotas ir sieviešu 5th Avenue, Green Tea no Elizabeth Arden, Hugo Woman no Hugo Boss. Vīriešu – L'eau Par Kenzo Pour Homme.

Sportam un brīvajam laikam arī vajadzīgi neuzbāzīgi un svaigi aromāti, piemēram, vieglas svaigu ziedu, augļu, zāles smaržas. Tās var būt sieviešu Image no Nino Cerruti, Touch of Pink no Lacoste, Oxygene no Lanvin.

Vīriešiem ir ļoti vienkārši izvēlēties smaržas sportam un brīvajam laikam, jo daudzi smaržu radītāji izdala līniju Sport: Gucci by Gucci Sport Pour Homme, Dolce & Gabbana The One Sport utt.

Tostarp svinīgam gadījumam nepieciešams piesātināts un grezns aromāts – spilgts un dziļš, pat nedaudz satraucošs. Īpaši piemērots būs greznu ziedu aromāts vai vilinošie austrumu aromāti. Bet svarīgi arī neaizmirst vienu no pamatnoteikumiem – jo greznāka vai ekstravagantāka ir jūsu kleita vai kostīms, jo atturīgākam jābūt jums apkārt esošajam smaržu aromātam. Un pretēji – vienkāršākam tērpam ekskluzivitāti piešķirs spilgts aromāts.

Pie vakara aromātiem var attiecināt sieviešu Amor Amor no Cacharel, Euphoria no Calvin Klein, Gucci Guilty no Gucci, Lolita Lempicka no Lolita Lempicka. Bet vīriešiem - Calvin Klein Obsession Night, Givenchy Very IrresistiblePremier Jour no Ninas Ricci Modes nama. Ja vēlaties randiņam piešķirt kaisli, intimitāti, iekārdināt un piesaistīt, tad izmantojiet „karstos“ aromātus ar muskatu un santālu, kas paredzēti sievietēm -  Truth no Calvin Klein, 212 Glam un 212 Sexy no Carolina Herrera, Noa no Cacharel, Pure Poison no Christian Dior. Vīriešu - Chanel Egoiste, Joop! Nightflight, Van Cleef & Arpels Midnight In Paris.

Ja jūs gatavojaties doties uz tikšanos, tad izvēlieties maigu, vieglu un svaigu aromātu, piemēram, sieviešu .

Izvēloties aromātu, jāpadomā arī par sezonu. Sausā aukstā laikā aromāts mēdz būt ne tik intensīvs ka mitrā un siltā vasarā, jo siltumā visi organisma procesi paātrinās un pastiprinās ādas dabīgā smarža. Tāpēc ziemā piemērotāki ir piesātināti, silti aromāti, vasarā – svaigi un viegli. Liela daļa ražotāju parasti vasarai rada vieglākus aromātus, kuros dominē tās pašas svaigās notis kā ziemas sezonā. Vajadzētu izvēlēties vieglus ūdens vai jūras tēmas aromātus.

Aromāta raksturu viegli var noteikt pēc flakona dizaina

It kā nejaušs skatiens krīt uz vienu vai otru smaržu flakonu – uzmanību piesaista krāsa, forma, līnijas izliekums vai cita detaļa. Tā nav nejaušība, ka smaržu flakons ir tāds, kāds ir – lai atklātu smaržu ideju, to radītāji izvēlas flakona dizainu, pārdomājot katru detaļu. Tāpēc no tā var „nolasīt” diezgan daudz noderīgas informācijas.

Parasti klasiskus, greznus aromātus lej stingrākas formas eleganti dekorētos flakonos. Tostarp netradicionāli sarežģīts dizains vēsta par spilgtiem, drosmīgiem, iespējams, pat ekstravagantiem aromātiem. Vieglu, jauniešiem domātu smaržu dizainam raksturīgs spilgtums, krāsa un lakoniska forma.

Par ko vēsta aromātu notis?

Lūk arī ir viena no galvenajām daļām, kas raksturo smaržas. Tās ir aromāta notis. Visbiežāk aromātu kombinācija tiek attēlota kā piramīda, kas sastāv no augšējām, vidējām un pamata notīm.

Pēc smaržu uzklāšanas vispirms sajūtamas smaržu augšējās notis. Lai gan tās jūtamas neilgi (parasti no dažām minūtēm līdz pusstundai), bet rada pirmo – pašu stiprāko iespaidu par jūsu smaržām. Visbiežāk tas ir viegls citrusu, zāles, bergamotes, ciedru, lavandas, gardēnijas, kanēļa vai neļķu aromāts.

Augšējās notis pakāpeniski pāriet vidējās – intensīvākās un nedaudz smagākās, šīs notis nemainās vairākas stundas. Lai tās iegūtu, visbiežāk tiek izmantoti lavandas, rozes, jasmīnu, neļķes vai aromātiskās kanangas aromātus.

Smaržu piramīdas pamatu veido lēni izplatošās aromāta notis, kas visilgāk paliek uz ādas. Pamata notis gluži kā piestiprina aromātu un aptur ātru augšējo un vidējo nošu izplatīšanos. Tās ir ambra, muskuss, santāla, vaniļa.

Nesamulstiet – izvēloties smaržas, pievērsiet uzmanību nevis pamata, bet vidējām notīm, jo tieši tās ir smaržu sirds.

Smaržu veidi un klasifikācija

Smaržu klasifikācijas, ņemot vērā dominējošās aromātu notis, var būt daudzas, bet,  diemžēl, vienotas klasifikācijas nav. Protams, smaržu iedalījums grupās pēc dominējošiem aromātiem (piem., citrusu, ziedu, šipra, austrumu, koksnes u.c.) palīdz orientēties smaržu pasaulē, bet vēl interesantāk ir tiem pievienot parfimērijas, psiholoģiskas idejas – kādam personības tipam vai dzīves tēlam smaržas var būt piemērotas.

  • Ziedu smaržas. Ziedu aromāti (rozes, jasmīna, lavandas) ir populāri kopš seniem laikiem. Šie aromāti ir rotaļīgi un noslēpumaini, tie ir gluži kā optimisma un mīlestības uzliesmojums - atklājot šarmu, izraisot spontānumu, noskaņojot uz jautrību un brīvību, solot piedzīvojumus. Šīs smaržas domātas jautriem, bezrūpīgiem un elegantiem romantiķiem. Starp citu – šīm smaržām nav vecuma ierobežojuma – tās ir piemērotas gan jauniem, gan gados vecākiem cilvēkiem. Piem., sieviešu Cerruti  1881, Lanvin Rumeur 2 Rose, Calvin Klein Beauty, Chloe Chloe, Gucci by Gucci, vīriešu – Giorgio Armani Armani Code, Joop! Go u.c.
  • Austrumu aromāti asociējas ar dziļu jutekliskumu, pat noslēpumu, tāpēc tās būtu jāizvēlas pārliecinātām un drosmīgām, sevi neierobežojošām personībām, kas gatavas provocēt un realizēt visslepenākās vēlmes. Austrumu smaržās saplūst dārgu smaržu, muskusa aromāti, siltie koksnes aromāti. Piem.,: sieviešu - Calvin Klein Secret Obsession, Lolita Lempicka Lolita Lempicka, Trussardi Inside, Escada Magnetism, vīriešu – Calvin Klein Obsession Night,  Dolce&Gabbana The One Gentleman u.c.
  • Svaigi citrusu un augļu aromāti būs piemēroti aktīva dzīves veida cienītājiem, neatkarīgiem, jauneklīgiem, labu noskaņojumu un enerģiju izstarojošiem optimistiem. Piem.: sieviešu smaržas  – Elizabeth Arden Green Tea, Cerruti Image, Moschino Funny, Calvin Klein Eternity Moment, vīriešu – Cerruti Image, Azzaro Chrome, Davidoff Cool Water, Hugo Boss Pure u.c.
  • Koksnes smaržas parasti izvēlas par sevi pārliecinātas, neatkarīgas, gādīgas un tai pašā laikā drosmīgas, uz provokācijām tendētas personības. Tādas smaržas piešķir harmonijas, brīvības, dzīvesprieka sajūtu. Piem.: sieviešu smaržas – Versace Versense, Hugo Boss Hugo XX, vīriešu – Lanvin Oxygene Homme, Davidoff Silver Shadow Altitude u.c.

Mazi, bet praktiski noslēpumi

Mēs izvēlamies iepatikušās smaržas un mēs vēlamies, lai to aromāts mūs apņemtu pēc iespējas ilgāk, bet bieži šķiet, ka mēs nesen tās uzklājām uz ādas, bet aromāts jau ir izkliedējies. Paradokss – mēs izvēlamies sev aromātu, bet ļoti ātri pie tā pierodam un vairs to nejūtam, tāpēc nēsājam somā un vienmēr kādā brīdī smidzinām atkal. Vai ir vērts iesmaržināties reizi dažās stundās – atkarīgs no tā, kādas smaržas mēs lietojam. Tas ir arī ētikas jautājums – pārāk stipra smarža var kaitināt apkārtējos, īpaši, ja jūs atrodaties publiskā vietā vai noslēgtās telpās, piemēram, darbā, koncertā vai kinoteātrī.

Ne tikai smaržu stiprums, bet arī ādas tips un PH līmenis nosaka, cik ilgi smaržas turēsies uz ādas. Piemēram, taukaina āda saglabā smaržas ilgāk nekā sausa. Tāpēc, ja vēlaties, lai efekts būtu ilgstošāks, ieteicams lietot tās pašas markas dušas želeju vai ķermeņa losjonu.

Smaržas jāpilina vai jāsmidzina uz tām ķermeņa vietām, kur jūtams pulss – plaukstas pamata iekšpusē vai rokas ārpusē, aiz ausīm, uz kakla, roku vai kāju izliekumos. Šajās vietās asinis rit ļoti tuvu ādas virsai, tāpēc āda ir siltāka, bet siltums palīdz atklāt aromātu.

Jā, tieši tā, smaržas var uzklāt arī uz kājām. Jo aromāts ceļas no apakšas uz augšu. Ja izmanto šo mazo viltību – kā saka speciālisti – aromāts noturēsies par 2-3 stundām ilgāk. Lai aromāts saglabātos ilgāk, varat pasmidzināt smaržas arī gaidā un iekāpt aromāta mākonī – tas apņems jūs no kājām līdz galvai. 

Nekad neizberzējiet uzklātās smaržas, jo tā var sagraut smaržu trauslo struktūru. Smaržas neklājiet arī uz pulksteņa un rokassprādzēm, jo āda, kurai pieskaras metāla priekšmeti, iegūst specifisku smaržu.

Mati ļoti labi absorbē dažādas smaržas, bet kārtīgi padomājiet, vai ir vērts uz tiem uzklāt smaržas, jo tajās esošais alkohols sausina matus. Turklāt, ja jūs izmantojat dažādus matu krēmus, atsvaidzinātājus, laku – tad šie aromāti var sajaukties un rezultāts sanāks ne pārāk patīkams.

Ja jūs vēlaties uzklāt smaržas arī uz apģērba, tad ziniet, ka vislabāk smaržas uzsūc dabīgi audumi – vilna, kažokāda, zīds un kokvilna. No sintētiskiem audumiem tās ātri iztvaiko. Bet klāt smaržas uz apģērba nav ieteicams, jo var palikt grūti iztīrāmi traipi.

Arī smaržas bojājas, tāpēc nav vērts tās pārāk glabāt, ja jūs jau esat atvēris iepakojumu. Smaržām kaitē tieši saules stari, siltums, mitrums, lielas temperatūras svārstības, tāpēc vannas istaba, kur, starp citu, tās diezgan bieži tiek uzglabātas – nav tām pati labākā vieta.

TOP piedāvājums




 

Pircējiem patika šis ieraksts

3/5
2 Klientu vērtējumi

Kā jūs novērtējat šo ierakstu?

Pigu grupa:
Internetinė parduotuvė E pood Kaledos.lt

© 2003-2019 SIA „Pigu Latvia“ | 220.lv ™
Bez SIA „Pigu Latvia“ atļaujas aizliegts kopēt un izplatīt mājas lapā iekļauto informāciju.