Noderīgi padomi

Skrejceliņi mājām: ko ir svarīgi atcerēties?

Plaša izvēle skrejceliņiem
18 12 2019
virietis izmanto skrejcelinu majas

Skriešana ir viens no populārākajiem sporta veidiem, kuram ir daudz priekšrocību mūsu veselībai un labsajūtai, tieši tāpēc vairākums izvēlas ar to nodarboties. Tomēr, nepastāvīgs klimats ļoti bieži liek mums atlikt treniņus, tāpēc ir jāmeklē alternatīvas. Viena no tām – skrejceliņš mājām: ja Jūsu telpā būs šāds trenažieris, Jūs būsiet neatkarīgi gan no diennakts stundām, gan no laika apstākļiem. Ir nepieciešams tikai izlemt, kurš skrejceliņš vislabāk atbilst Jūsu cerībām.

Skrejceliņu priekšrocības

Ja Jums rodas šaubas par to, vai šie trenažieri patiešām ir uzmanības vērti, ir ieteicams iepazīties ar to galvenajām priekšrocībām:

  • Liels sadedzināto kaloriju skaits. Jau vairākkārt tika noteikts, ka skrejceliņš, salīdzinot ar citiem mājas kardio trenažieriem, nodrošina iespēju sadedzināt maksimālu kaloriju skaitu. Tas nozīmē, ka skrejceliņš palīdz zaudēt svaru un atbrīvoties no tauku slāņa uz vēdera un citām problemātiskām zonām.
  • Ieguvumi veselībai. Regulāri skrienot uz skrejceliņa, ir iespēja nostiprināt sirds un asinsvadu sistēmu, palielināt kaulu blīvumu, optimizēt cukura līmeni asinīs un pat samazināt kataraktas risku. Enerģijas pieplūdums un daudz labāks garastāvoklis nāk “komplektā” ar šīm priekšrocībām.
  • Intensitātes kontrole. Izmantojot šo trenažieri mājās, Jums katru reizi būs iespēja izvēlēties vai treniņa laikā mierīgi pastaigāties, vai arī skriet no visa spēka. Šie trenažieri piedāvā daudz dažādu programmu un pat ļauj mainīt skriešanas slīpumu.

Labākais skrejceliņš: kādu izvēlēties?

Lai patiesi izbaudītu visas augstāk uzskaitītās priekšrocības, ir nepieciešams izvēlēties patiešām Jums piemērotu skrejceliņu – viss, kas Jums ir jādara, ir jāapsver dažas pamata nianses. 

Trenažieru tips

Pastāv trīs skrejceliņu veidi – sadzīves, pusprofesionāli un profesionāli. Lai gan arī šādu atzīmi pie ierīces Jūs neatradīsiet, skrejceliņa veida identifikācija Jums nesagādās lielas grūtības: tas ir atkarīgs arī no cenas un no sniegtajām iespējām.

  • Sadzīves maksā, apmēram, dažus simtus eiro. Tie bieži ir salokāmi, taču nespēj piedāvāt plašu programmu klāstu, lielu jaudu vai ātrumu. Šāda veida trenažieris vislabāk ir piemērots vienai personai, kura skrejceliņu izmanto ne vairāk kā divas reizes dienā.
  • Pusprofesionāli var maksāt no dažiem simtiem līdz, apmēram, tūkstoš eiro. Starp tiem dominē arī saliekamie modeļi, tomēr, gan jauda, gan programmu izvēle un ātrums ir ievērojami augstāki. Šāda veida trenažieri ir īpaši piemēroti ģimenēm, kuras izmanto skrejceliņu līdz desmit reizēm dienā.
  • Profesionāli, atkarībā no pieejamām iespējām, var maksāt pat vairākus tūkstošus eiro. Ir skaidrs, ka par šo summu Jūs iegūsiet daudz vairāk funkciju, jaudas un ātruma. Šāda veida skrejceliņi nav salokāmi – tos visbiežāk izvēlas sporta klubiem vai ļoti profesionālai un intensīvai lietošanai.

Mehāniskais vai elektriskais skrejceliņš?

Būtībā tirdzniecībā dominē elektriskie skrejceliņi. Izmantojot šādu ierīci, viss, kas Jums ir nepieciešams, ir tuvumā esošā kontaktligzda un daži klikšķi, lai izvēlētos vēlamo ātrumu, programmu un slīpumu. Tieši šāda veida trenažieri pārsteidz ar visdažādākajām funkcijām un pastāvīgi atjauninātām iespējām.

Tomēr, ja Jūs vēlaties ietaupīt, tirdzniecībā joprojām tiek piedāvāti mehāniskie skrejceliņi. Vairumā gadījumu tie neprasa ievērojamas investīcijas, un, turklāt, papildu netiek izmantota arī elektroenerģija – citiem vārdiem sākot, šādu skrejceliņu "iekustina" Jūsu skriešana. Tas nozīmē, ka tad, kad esat jau noguris, ātrums automātiski samazināsies, un Jūs to varēsiet palielināt tikai pielietojot visus savus pēdējos spēkus.

Skrejceliņa izmērs un maksimālais lietotāja svars

Vispirms ir svarīgi noskaidrot, cik daudz vietas telpā Jūs varat izmantot šim trenažierim – tas būtiski sašaurinās Jūsu izvēli. Tomēr, ja Jums katrs centimetrs nav uzskaitē, ir daži galvenie punkti, kas jāpatur prātā:

  • Jo lielāks ir trenažiera platums, jo stabilāka ir ierīce. Tomēr ir iespējams, ka par šādu trenažieri būs jāsamaksā nedaudz vairāk.
  • Optimālā variantā, ja trenažieris ir aptuveni 40 cm plats un 120–140 cm garš.


  • Ir svarīgi pārliecināties, lai skrejceliņa virsma būtu pietiekami gara, lai Jūs varētu skriet dabiski – ja esat nedaudz garāka auguma, standarta izmērs var būt nepietiekams.

Ņemiet vērā arī maksimālo lietotāja svaru. Lai uz skrejceliņa patiešām jūstos stabili, ir ieteicams savam svaram pievienot vēl papildu 20 kg: piemēram, ja Jūs šobrīd sverat 90 kilogramus, Jums vislabāk derēs skrejceliņš ar maksimālu lietotāja svaru 110 kg.

Programmu un iespēju daudzveidība

Šajā gadījumā viss ir ļoti vienkārši: jo vairāk - jo interesantāk un efektīvāk trenēties, bet tajā pašā laikā, trenažieris ir dārgāks. Mūsdienās skrejceliņi neaprobežojas tikai ar programmu pārpilnību. Tagad šīs ierīces var saslēgt ar dažādām viedierīcēm un tādējādi vēl vieglāk sekot līdzi saviem rezultātiem, izmēģināt virtuālos maršrutus, vai pat doties sacensībās ar citiem lietotājiem. Visas šīs funkcijas ļauj dažādot treniņus un izvairīties no vienveidības, tomēr ņemiet vērā, ka par visām šīm ekstrām Jums būs papildu jāsamaksā – lēmums šoreiz ir atkarīgs tikai no Jūsu personīgajām vajadzībām.

Papildu priekšrocības

Papildu jau pieminētajām funkcijām, šīs skrejceliņa iespējas ir arī vērts izpētīt:

  • Iespēja salocīt. Salocīts trenažieris aizņem daudz mazāk vietas, tāpēc Jums būs daudz mazāk problēmu glabājot to.


  • Transportēšanas riteņi. Ja Jums būs jāpārvieto celiņš uz citu istabu, pārliecinieties, ka tam ir uzstādīti ērti transportēšanas riteņi. Daudzi no šiem trenažieriem sver vairākus desmitus kilogramu, pretējā gadījumā šo pasākumu realizēt būs ārkārtīgi grūti.


  • Nūjošanas nūjas. Skrejceliņš ar nūjām ļauj simulēt skandināvu staigāšanu, tādējādi dažādojot treniņus un "uzdarbinot" vēl vairāk muskuļu grupas.
  • Amortizatori. Tie absorbē trieciena spēku, kad pēda ir nolaista uz platformas, tāpēc tie lieliski aizsargās Jūsu locītavas.
  • Pulsa sensori. Tie ļaus Jums kontrolēt sirdsdarbības ātrumu un atbilstoši izvēlēties treniņu slodzi.

Kā izmantot skrejceliņu?

Lai treniņi uz skrejceliņa būtu droši un efektīvi, ir svarīgi atzīmēt dažus galvenus aspektus:

  • Ieslēdziet skrejceliņu jau stāvot uz tā. Vislabāk ir sākt ar mazu ātrumu un tad lēnām, pakāpeniski paātrināt.
  • Pirmajās reizēs ir iespējams ieķerties drošības rokturos, tomēr no šī ieraduma vajadzētu atbrīvoties pēc iespējas ātrāk. Jāskrien ir dabiski – ja tas neizdodas, būtu ieteicams samazināt ātrumu.
  • Centieties, lai Jūsu mugura būtu pēc iespējas taisnāka, un atslābiniet rokas – būs arī daudz vieglāk, ja turpināsiet skatīties tikai uz priekšu.
  • Parūpējieties par augstas kvalitātes, skriešanai piemerotiem apaviem, kas palīdzēs novērst jebkādas traumas.
  • Pastāvīgi mainiet treniņu ātrumu, slīpumu un citus parametrus. Tas ne tikai padarīs treniņu interesantāku, bet arī efektīvāku!

Sekojot vissvarīgākajiem padomiem un, izvēloties sev piemērotāko skrejceliņu, pat mājās Jūs varēsiet sasniegt ļoti iespaidīgus rezultātus. Bet atcerieties, ka tikai sportojot Jūs nesasniegsiet savus mērķus – aktīvs dzīvesveids ir jāapvieno arī ar veselīgu uzturu.

Pircējiem patika šis ieraksts

4.6/5
11 Pircēju vērtējumi

Kā jūs novērtējat šo ierakstu?