Noderīgi padomi

Kā pareizi izvēlēts datorkrēsls pasargās no muguras sāpēm?

Plaša izvēle biroja krēsliem
20 12 2019
darba vieta ofisa

Ir cilvēki, kuri lielāko dienas daļu pavada strādājot birojā, līdz ar to tas nozīmē, ka šiem cilvēkiem nākas vairākas stundas dienā sēdēt. Šēdošs darbs nav tas labākais Jūsu veselībai, tādēļ lielākā daļa cilvēku pēc kāda laika sāk sūdzēties par muguras sāpēm. Biroju darbinieki pavisam ātri var iedzīvoties muguras sāpēs, ja viņi nepievērš uzmanību gan apkārtējai darba videi, gan fiziskajām aktivitātēm. Viens no veidiem, kā samazināt muguras sāpes ir fiziskās aktivitātes, it īpaši speciāli vingrojumi, kas paredzēti tieši muguras stiprināšanai. Tomēr prakse rāda, ka diezgan liela daļa cilvēku ir pārāk aizņemti vai vienkārši nevēlas nodarboties ar sportu. Tāpēc otrs variants, kas var palīdzēt pret muguras sāpēm, ir pareizi izvēlēts datorkrēsls. Datorkrēsli ļoti lielā mērā nosaka to, kāda būs Jūsu stāja, un kā jutīsies Jūsu mugura. Tie patiešām var pasargāt Jūs no muguras sāpēm, tāpēc noteikti ir jāizvēlas pats piemērotākais datorkrēsls tieši Jums.

Jūs varat nopirkt pašu kvalitatīvāko datorkrēslu, tomēr tikai krēsls nepasargās Jūs no muguras sapēm. Jums pašam ir pareizi jāsēž pie datora, lai izvairītos no muguras sāpēm.

Turpinājumā pāris padomi, kā pareizi sēdēt pie datora?

Datorkrēsla novietojums un roku atbalsts

Kad Jūs iekārtojat savu darba vietu ilgstošam darbam ar datoru, Jums noteikti ir jāpievērš uzmanība datorkrēsla augstumam un roku balsta novietojumam. Datorkrēsla roku balsti ir paredzēti tam, lai tiktu sniegts papildu atbalsts rokām, un lai atbalsts tiktu nodrošināts, roku balstiem jābūt vienā līmenī ar galda virsmu, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai paša datorkrēsla augstumu var regulēt. Lai netiktu radīta papildus slodze roku un sprandas muskuļiem, ir ieteicams uz balstiem novietot ne tikai elkoņus, bet arī apakšdelmus.

Monitora augstums

Monitoru ieteicams novietot tā, lai teksts tajā atrastos acu augstumā. Ja monitors būs novietots augstāk vai zemāk, tiks radīts neērts skatīšanās leņķis. Ja galva būs jāpaceļ vai jānoliec, sasprings muguras augšdaļas un plecu zonas muskuļi, un tie sāks sāpēt. 

Kāju novietojums

Ir ļoti svarīgi, lai pēdas balstītos pret grīdu, sēžot pie datora. Ja nepieciešams, ir pieejami arī dažādu kāju balsti, kurus var regulēt sev ērtā augstumā. 

Atbalsts mugurai

Lai izvairītos no muguras sāpēm, ir svarīgi, lai mugura visā tās garumā balstītos pret datorkrēsla atzveltni.

Mūsdienās veikalos ir pieejami dažādu veidu datorkrēsli, bet par vieniem no labākajiem tiek uzskatīti tieši ergonomiskie datorkrēsli. Ergonomiskie krēsli tiek pielāgoti cilvēka fizioloģiskajām vajadzībām. Šādiem krēsliem ir vairākas funkcijas, piemēram, krēsla augstuma regulēšana, regulējams atzveltnes izliekums, sēdvietas leņķa regulēšana. Ergonomiskie krēsli ir piemēroti visiem cilvēkiem, un vienu krēslu var lietot pat vairāki cilvēki, jo tos var pielāgot katra cilvēka vajadzībām. 

Tiem cilvēkiem, kuriem ikdiena tiek pavadīta birojā, ergonomiskais krēsls palīdzēs justies ērti un patīkami visas darba dienas garumā. Sēdēšana uz ergonomiska datorkrēsla ir ērta, jo tas balsta visas cilvēka ķermeņa daļas. Papildu muguras balstīšanai, ergonomiskais krēsls novērš asinsrites un nervu sistēmas traucējumus, tas atbrīvo arī no sāpēm sprandas daļā un locītavās, kā arī mazina stresu.


Jāsaka gan, ka ergonomiskie datorkrēsli ir salīdzinoši dārgāki par vienkāršākiem datorkrēsliem. Tomēr šāds krēsls ir īsts ieguldījums savā veselībā, kas kalpos vairākus gadus. Tāpēc ir vērts izvēlēties kvalitatīvāko pieejamo datorkrēslu - iepazīsti plašo 220.lv piedāvājumu!

Pircējiem patika šis ieraksts

3.8/5
4 Pircēju vērtējumi

Kā jūs novērtējat šo ierakstu?

Internetinė parduotuvė E pood Kaledos.lt

© 2003-2021 SIA „Pigu Latvia“ | 220.lv ™
Bez SIA „Pigu Latvia“ atļaujas aizliegts kopēt un izplatīt mājas lapā iekļauto informāciju.